کشورهای زیبای دنیا در کنار جاذبه‌ها، مکان‌های دیدنی و فرهنگ خاص خود، غذاهای لذیذ و دوست داشتنی دارند که عاشقان سفر تا مدت‌ها طعم این غذاها را زیر زبان حس خواهند کرد. اگر به گردشگری علاقه دارید و معمولا به کشورهای مختلف سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما غذاهای معروف این کشورها را امتحان کنید. در این مقاله خوشمزه ترین غذاهای دنیا را معرفی کنیم؛ شاید این غذاها بتوانند مقصد بعدی شما را مشخص کنند.

استرالیا: پای گوشت

استرالیا: پای گوشت

استرالیایی‌ها علاقه‌ی زیادی به پای گوشت دارند. سالانه میلیون‌ها پای گوشت در این کشور مصرف می‌شود. شهروندان استرالیایی این غذای خوشمزه را هنگام حرکت یا در کافه‌ها می‌خورند و در هر حالتی از آن لذت می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم پای گوشت را با سس گوجه‌ی فرنگی گرم یا سرد امتحان کنید.

اتریش: اشترودل سیب

اتریش: اشترودل سیب

اشترودل سیب وین (پایتخت اتریش) که در این کشور به Apfelstrudel مشهور شده، شباهت زیادی به پای سیب آمریکایی‌ها دارد. این اشترودل از ترکیب تارت سیب با خمیر شیرینی‌پزی تهیه می‌شود. مردم اتریش این خوراکی خوشمزه را با قهوه‌ی بعدازظهر خود میل می‌کنند.

برزیل: پودیم

برزیل: پودیم

پودیم شباهت زیادی به فلن (دسر خوشمزه‌ای که شبیه کرم کارامل و کسترد است) دارد؛ اما پودیم برزیلی‌ها، کمی نرم‌تر است. این دسر خوشمزه را می‌توان در هر رستوران، کافه‌ و خانه‌ای در برزیل پیدا کرد.

کانادا: پوتین

کانادا: پوتین

پوتین یکی از غذاهای معروف کانادا است که با سس گریوی، سیب‌زمینی سرخ‌شده و تکه‌های پنیر تهیه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما در رستوران‌های کانادایی،‌ این غذا را سفارش دهید. برخی رستوران‌های کانادایی بیش از ۱۰۰ مدل پوتین سرو می‌کنند.

فنلاند: نان پنیر

فنلاند: نان پنیر

بعید است که بتوانید نان پنیر فنلاندی یا Leipäjuusto را در کشوری به‌غیر از فنلاند پیدا کنید. پنیر ملایم در این غذا معمولا در ماهیتابه تفت داده می‌شود و سپس با مربای نوعی تمشک قرمز، سرو می‌شود. نان پنیر فنلاندی درواقع نوعی دسر است.

فرانسه: ماکارون

فرانسه: ماکارون

ماکارون پرفروش‌ترین شیرینی فرانسوی است که در طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. طرز تهیه‌ی درست این خوراکی خوشمزه بسیار دشوار است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از شیرینی‌‌فروشی‌های خوب فرانسه خرید کنید.

یونان: اسپاناکوپیتا

یونان: اسپاناکوپیتا

این پای خوشمزه که با اسفناج و پنیر فتا تهیه می‌شود، غذای محبوب یونانی است که قدمت آن به ۴۰۰ سال قبل می‌رسد. اسپاناکوپیتا تقریبا در تمامی رستوران‌ها و غذاخوری‌های یونان سرو می‌شود.

مجارستان: گولاش

مجارستان: گولاش

گولاش در زبان مجاری به‌معنای چوپان است؛ زیرا این غذا برای اولین بار در دوره‌ی سخت گله‌داری تهیه شده بود. از زمانی که ترک‌ها در قرم شانزدهم به مجارستان حمله کردند، پاپریکا را با خود این کشور آوردند و رنگ این غذا به قرمز تغییر کرد. فستیوال گولاش هرساله در سپتامبر (شهریور) در این کشور برگزار می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در طول برگزاری این فستیوال به مجارستان سفر کنید.

ایتالیا: زیتون سوخاری

ایتالیا: زیتون سوخاری

پیتزا و پاستا از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی هستند. اما غذاهای دیگری در رستوران‌های این کشور سرو می‌شود که هواداران زیادی دارد. اگر به ایتالیا سفر می‌کنید، حتما زیتون سوخاری را امتحان کنید. این غذا برای اولین بار در یکی از شهرهای جنوبی ایتالیا به‌نام آسکولی پیکنو تهیه شد و سپس به شهرهای شمالی ایتالیا راه پیدا کرد. زیتون سوخاری انواع مختلفی دارد و می‌توان آن را با پروشوتو یا گوشت گاو سفارش داد.

ژاپنی: رامن

ژاپنی: رامن

رامن ژاپنی از رشته فرنگی چینی تشکیل شده که همراه با نوعی سوپ حاوی گوشت، برنج و سس سویا سرو می‌شود. مردم نواحی مختلف ژاپن، انواع گوناگونی از رامن را درست می‌کنند. چاشنی این غذا هم اغلب تخم‌مرغ پخته یا ذرت است.

مراکش: پاستیلا

مراکش: پاستیلا

پاستیلا نوعی پای شیرین و محبوب مراکشی است که در اصل با کبوتر درست می‌شود. اما شیرینی‌پزهای مراکشی درحال حاضر از جوجه، مرغ یا بلدرچین استفاده می‌کنند. به این غذا کمی شکر و دارچین اضافه می‌شود که طعم نهایی آن را شیرین، شور، تند و کره‌ای می‌کند.

لهستان: کلودنیک

لهستان: کلودنیک

این غذای تابستانی درواقع نوعی سوپ سرد است که با چغندر درست می‌شود. در تهیه‌ی این غذا از خیار، تربچه و ماست استفاده می‌شود که در نهایت همراه با یک تخم‌مرغ پخته سرو می‌شود. شاید باور نکنید اما این غذا واقعا خوشمزه و سالم است.

آفریقای جنوبی: بیلتانگ

آفریقای جنوبی: بیلتانگ

بیلتانگ از ترکیب انواع مختلف گوشت ادویه‌زده، خشک‌شده یا معمولی، مثل گوشت گاو و شترمرغ تهیه می‌شود. بیلتانگ درواقع نوعی اسنک است و مردم محلی اغلب آن را تکه و در غذاهای دیگر از آن استفاده می‌کنند. پنیر و چیپسِ سیب‌زمینی با طعم بیلتانگ از دیگر خوراکی‌های محبوب این کشور محسوب می‌شود.

کره‌ جنوبی: بولگوگی

کره‌ی جنوبی: بولگوگی

پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به کره‌ی جنوبی، این غذای خوشمزه را امتحان کنید. بولگوگی به‌زبان کره‌ای به‌معنای «گوشت آتش» است و طعم شیرین خود را از سس ماریناد شکر و سویا می‌گیرد. می‌توانید این غذای گوشتی را در رستوران‌ها سفارش دهید یا اینکه بسته‌های آماده‌ی آن را از سوپرمارکت‌ها خریداری کنید.

اسپانیا: پائلا

اسپانیا: پائلا

در این غذای محبوب اسپانیایی از برنج، مرغ، سوسیس، میگو، زعفران و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. این غذا برای اولین بار در والنسیا درست شده بود؛ منطقه‌ای که در آن، برنج و زعفران کشت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در رستوران‌ها سفارش ندهید و دست‌پخت‌های خانگی را امتحان کنید.

سوئیس: شکلات

سوئیس: شکلات

کشور سوئیس به داشتن شکلات‌های خوشمزه شهرت دارد. در سفر خود به سوییس، از کارخانه‌ی Cailler هم بازدید کنید؛ شکلات شیری برای اولین بار در این کارخانه تهیه شده بود.

تایلند: تام یام سوپ

تایلند: تام یام سوپ

تام یام سوپ به‌معنای «سوپ ترش تند» و محبوب‌ترین سوپ تایلند است. می‌توانید تام یام را به دو روش سفارش دهید: با شیر نارگیل یا بدون آن.

ویتنام: فو

ویتنام: فو

غذا یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های فرهنگ ویتنامی است. در گوشه‌گوشه‌ی این کشور، فروشگاه‌هایی می‌بینید که انواع مختلفی از خوراکی‌های خانگی خوشمزه را عرضه می‌کنند. فو درواقع نوعی سوپ است که با رشته فرنگی و گوشت خام آماده می‌شود. می‌توانید این سوپ را در هر وعده‌ی غذایی، حتی صبحانه هم میل کنید.

منبع : چطور