کباب ها در ترکیه سرچشمه گرفته اند ، بنابراین شما نمی توانید معتبرتر از دستورالعمل های این کباب های مرغ ترکی یا کباب شیش طاووق پیدا کنید.
نسخه های زیادی از کباب های مرغ سنتی وجود دارد و این یک ماریناد ساده است که از ماست ساده ، پیاز ، سیر و ادویه جات درست شده است که مرغ گوشتی سفید یا تیره را به کباب های شیرین و خوش طعم تبدیل می کند که به چیز دیگری احتیاج ندارد.

مواد لازم
سینه مرغ بدون پوست   2 عدد (یا 4 تا 5 ران بدون پوست)
پیاز متوسط   1 عدد
سیر   2 حبه
ماست ساده   نصف فنجان
روغن نباتی   3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی   2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه   1 قاشق چای خوری
پاپریکا   1 قاشق چایخوری
نمک   1 قاشق چایخوری
چاشنی : آویشن کوهی ، سماق و پاپریکا

البته در ماریناد می توانید برای طعم لذیذتر از ادویه جوجه کباب مهاراجه استفاده کنید

 فیلم طرز تهیه کباب شیش طاووق

طرز تهیه شیش طاووق

1 - مواد لازم را یکجا جمع کنید2 - گریل یا کباب پز را روی متوسط گرم کنید

3 - گوشت مرغ را با دستمال کاغذی خشک کنید

4 - گوشت مرغ را بصورت مکعبی در اندازه کوچک خرد کنید5 - با استفاده از یک رنده خوب ، پیاز و سیر را کاملا رنده کنید6 - سیر و پیاز رنده شده را داخل یک آبکش ریز ریخته و با یک قاشق فشار دهید تا آب آنها جدا شود ، آب را در یک کاسه بریزید.7 - خمیر پیاز و سیر را دور بریزید8 - در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی ، آب پیاز و سیر ، ماست ، روغن ، رب گوجه فرنگی ، فلفل سیاه ، پاپریکا و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید.9 - تکه های مرغ را داخل این ماریناد اضافه کنید و تکه های مرغ را کاملا با این ماریناد بپوشانید .10 - روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و حداقل 4 ساعت آنرا در یخچال فریزر بگذارید و برای طعم بهتر یک شب کامل در یخچال نگه دارید.

11 - در صورت استفاده از سیخ های چوبی بامبو ، آنها را برای چند ساعت در آب خیس کنید تا در کوره مشتعل نشوند.

12 - قطعات مرغ را از ماریناد خارج کرده و آنها را روی سیخ های کوچک فلزی یا بامبو کباب آماده کنید . تکه های مرغ می توانند به هم بچسبند ، اما آنها را خیلی نزدیک هم نگذارید تا از پخت آنها اطمینان حاصل کنید. ماریناد باقی مانده را دور بریزید.13 - کباب ها را نمک بپاشید و آنها را روی کباب پز قرار دهید. آنها را از همه طرف به طور مساوی کباب کنید ، در کل در حدود 12 دقیقه. در صورت تمایل برای افزودن طعم اضافی می توانید ادویه های دیگر مانند آویشن  ، سماق و پاپریکا را روی کباب های داغ بپاشید.14 - کباب را با سالاد و پیاز و مطابق سلیقه خودتان با برنج یا نان سرو کنید .15 - نوش جان