تا حالا طعم مرغ و انار رو امتحان کردید؟ این طعم به‌قدری محبوبه که بسیاری از رستوران‌ها معروف‌ترین چلو جوجوشون رو با رب انار درست می‌کنن. میکس مرغ و آب انار از بهترین و شگفت انگیز ترین طعم‌های هستند که تا به حال خورده‌اید. فصل پاییز هست و فصل انار، پس فرصت درست کردن این غذای خوشمزه‌رو از دست ندید و حتما در شب یلدا این غذا خوشمزه رو درست کنین.
با توجه به این نکته که انار در طعم‌های شیرین و ترش و ملس در فصل پاییز در بازار موجود است، شما می‌توانید این غذای لذیذ را با طعم‌های مناسب ذایقه‌تان درست و میل کنید. دستورات پخت مختلفی برای مرغ اناری یا همان مرغ ناردونه ارائه شده است. ما امروز کنارتان هستیم تا یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها را تقدیم حضورتان کنیم. این روش یکی از سنتی‌ترین روش‌های موجوده که با رعایت چند نکته مهم بهترین طعم مرغ ناردونه رو پیشکش شما می‌کنه.
با ما باشید تا گام به گام همراه با رعایت نکات اصلی مرغ ناردونه رو به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.
مدت زمان تقریبی برای تهیه این غذا دو ساعت است.
این مقدار مواد برای سه نفر کافی است.

مواد مورد نیاز جهت تهیه مرغ ناردونه

  • تکه مرغ سه عدد (هر قسمت از مرغ را به دل‌خواه می‌توان استفاده کرد)
  • پیاز متوسط یک عدد
  • انار دانه شده ملس سه عدد
  • آب انار یک لیوان
  • برنج سه پیمانه
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • زعفران دم شده دو قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین، برگ بو، زردچوبه، ادویه، فلفل قرمز به مقدار لازم

دستور پخت مرغ ناردونه

در مرحله اول این غذای خوشمزه به سراغ پخت مرغ به روش بخارپز می‌رویم.
نکته: مرغ را بخارپز کنید تا بهترین طعم ناردونه رو تجربه کنید.
در این روش نیازی به اضافه کردن آب به مرغ برای پخته شدن نیست. مزیت این روش آینه که طعم مرغ به طرز قابل‌ملاحظه‌ای حفظ شده و مزه اون پس از پخت بسیار خوشمزه است. به همین دلیله که وقتی از آب استفاده می‌کنید خود آب مرغ کلی طعم و مزه داره. ما این کار رو نمی‌کنیم تا طعم مرغ درونش حفظ بشه و هنگام ترکیب با انار بهترین میکس ناردونه بوجود بیاد.
کف تابه مناسب روغن ریخته و تکه‌های مرغ را درون آن می‌چینیم. ادویه‌ها را روی مرغ پاشیده و چوب دارچین و برگ‌بو را نیز به آن‌ها اضافه می‌کنیم.
پیاز را به چندین قسمت برش می‌زنیم و روی تکه‌های مرغ می‌چینیم.
نکته: بعد از پخته شدن مرغ تمام این موادی که برای از بین بردن بوی زهم مرغ و خوش‌عطر کردن آن استفاده کردیم را باید برداریم. به همین جهت پیاز را خرد نمی‌کنیم تا بعد از پخته شدن به راحتی قابل جداسازی باشد.
روی حرارت بسیار کم تابه را قرار می‌دهیم و درب آن را می‌گذاریم و سی تا چهل و پنج دقیقه زمان می‌دهیم تا تکه‌های مرغ به‌خوبی بپزند.
بعد از گذشت چند دقیقه اول آب درون مواد تبخیر می‌شود که با همان بخار تکه‌های مرغ به خوبی بخارپز می‌شوند.

بعد از پخته شدن موادی که به مرغ‌ها اضافه کردیم را کاملاً جدا می‌کنیم و آب انار را به تابه اضافه می‌کنیم.

حرارت را بیشتر می‌کنیم تا آب انار توی تابه به جوش بیایید. کمی زمان دهید تا آب انارها غلظت بیشتری به خود گیرند.

در این مرحله انارهای دانه‌شده را به مخلوط مرغ وآب انارمان اضافه می‌کنیم. حرارت را کم کنید و سر تابه را بگذارید و ده تا پانزده دقیقه زمان دهید تا دانه‌های انار بافتشان نرم‌تر شود.
نکته: در این مرحله دقت بیشتری به خرج دهید زیرا اگر پخت دانه‌های انار طول بکشد باعث می‌شود بافت گوشتی دانه‌ها کاملاً از بین برود و فقط هسته‌انار باقی بماند که شکل ظاهری بدی به غذایتان می‌دهد.

در آخرین مرحله پخت، نمک را به مقدار دل‌خواه به سس اناری مرغ می‌زنیم و نوش‌جان کنید.

نکته: اگر انارهای ترشی دارید و می‌خواهید طعم مرغ‌هایتان ملس شود از ترکیب شکر و نمک می‌توانید کمک بگیرید و طعم سس را ملس کنید.

بعد از پخت برنج برای تزیین آن از زعفران دم‌کرده و دانه‌های انار باقی‌مانده کمک می‌گیریم.

ترکیب رنگ سفید و زرد و قرمز در کنار هم، زیبایی منحصر به فرد و خیره‌کننده‌ای به ظرف سرو غذا می‌دهد.

از دانه‌های انار باقی مانده در تزیین مرغ نیز می‌توانیم کمک بگیریم.

امیدواریم که از دستور امروز ما کمال استفاده را برده باشید و حتماً این غذای خوشمزه و ملس را در آخرین روزهای پاییز مهمان خانه‌های گرمتان کنید. تا دستورات خوشمزه بعدی برایتان به اندازه تمامی برگ‌های پاییز آرزوهای خوب خواهیم کرد. ممنون از همراهیتان